TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

Me MySeLf & I

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

16.9.09

ERTI RAYE

There's this bell always ringing in my head, trying to tell me something about raye. In fact, lately, it's always been playing in my mind. All sorts of question about raye. And I probably have the answers to them..

Mind: Raye dah nak dekat ni, pe perasaan kamu?
Me: Huhuhu.. Org biase2 je.. Napenye?
Mind: Laa.. Kamu tak rase sonox ke?
Me: Sonox tu sonox la.. Tp xde le sonox sgt pon. Coz zaman raye org dah lps.
Mind: Ha?? Dah lepas..?? Pe maksud kamu?
Me: It simply means dat the time 4 me 2 enjoy raye is over. Dah bkn mcm time kecik dulu..
Mind: Awat lak kamu ckp cenggitu?
Me: Yele, ne tak nye.. Dulu time kecik2, bl mlm raye je, sume bkmpul. Psg lgsir, masak lauk, wat ketupat (bkn mengumpat ek..), main bunga api..
Mind: Dah tu, tak kan skrg dah tak cmtu lak?
Me: Ha'ah.. Skrg dah tak cm dulu2 lgi. Byk mende dah berubah..
Mind: Pe je yg dah berubah??
Me: [Dgn muke compius smbil b'pk.. Pe hal la minda aku ni lembab sgt. Tak kan le bab ni pon aku nk btau.. Mcm kau tak tau sndri je..] Dulu ms arwah Nani ada, sume sedare mare lik umah Glugor. Tp la ni, dah tak dah. Yg mcm Mamu Husain n family mmg dah tak lik Pg sjk Nani xde. Sedey la, tak dpt jumpe cozin2 yg lg 2 org tuu.
Mind: O, cmtu ek?? Cian ek..
Me: Hmm.. Mmg la. Raye pd org, dah tak meriah lg.
Mind: Tp kan yg lain2 still ada. Pe yg tak meriah nye??
Me: Bkn pe.. Mcm skrg ni, ktorg msg2 sume dah besor2. Dah smbg blajar (org la tuu.. tak habeh2 lg.. bl nk habeh ntah..), ada yg dah keje.. Esp yg dah keje, jarang dpt smbut skali. Mcm Abg Bad, Soraya, Noriah.. Sume kne keje time raye.. Tu yg jd tak meriah tuu..
Mind: O, cuti2 pon dorg keje ye.. Kesiann.. So, this year, what do u think??
Me: Org rase le, org tak nak expect byk2. Expect the least is better. Nnt kecewa je.
Mind: Expect the least tu cmne ek??
Me: Org just assume, yg akn ada cume family org, family MakSu, family Mamu Mansor n family Nunum. Ckup la wpun tak ramai.
Mind: Kmu jgn le sedey.. Nnt I sedey skali.. Tp kan, pe yg kmu plg suke ttg raye ni??
Me: Org suke time sume kumpul ramai2, makan ramai2, bgambar ramai2.. Sgt sonox..
Mind: So, if leh kembalikan saat2 cmtu, kmu nak ke??
Me: Woisyy.. Mesti le nak. Dpt cium Nani, dpt jmpe Mursyid n Kak Nadia. Dpt amik gmbr ramai2. Bahagia. tuu..
Mind: If cmtu.. I tunaikan hasrat kmu.. *TRINGGGGG!!* ~POOOOFFFF~
Me: Laa.. Mimpi je rupenye.. Tp kan, if tol2 la Mind dpt tunaikan hasrat org, org nk sgt jmpe Nani.. Org syg Nani..

Ssunggguhnye, zaman2 meriah n suke2 ms raye dah berlalu utk org. Maybe sbb org dah beranjak dewasa kot. Bahang raye tu tak terase dah.. Tp kan, this year is my 1st year org jadi perantau.. Hahaha.. Bkn pe pon, cume org dpt experience "BALIK KAMPUNG" pny suasana. Ye la, slama ni stady pon Pg, kg pon Pg. Mmg tak laa.. Haishhh.. Niway, esok org lik Penang.. So happy.. Nak jmpe insan2 tsayang. SERONOK nye!!! Wee~~

CHIEF

No comments:

Post a Comment

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE