TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

8.10.09

TERIMA KASIH YA ALLAH..

Finally.. D time has come 4 me 2 sit and glance back on the whole of 24 years I've been around this while.. Org brase sgt bersyukur krn telah diberikan peluang utk hidup smpi ke hari ni. Dah suku abad dah rupe nye..

Ya Allah...
Aku dgn rase rendah diri ingin memanjatkan jutaan kesyukuran ats limpah kurnia Mu kepada diriku. Tdk sesekali ku t'pk akn dpt hidup sehingga ke hari ini. Alhamdulillah.. Pluang itu msih lg Kau kurniakan buat diriku.

Ya Allah...
Dikau juga telah mberi ku peluang utk kenal kedua org tua ku yg sedari kecil tak pernah brase jemu mendidik ku, melayan karenah ku, mbesarkan ku, mjaga ku. Hny mereka lah tmpt aku mnumpang kasih syg. Tiada insan yg plg istimewa d dunia ini melainkan mereka. Susah payah mereka, penat lelah mereka tdk prnh skali pun mereka paparkn d wajah utk aku tatapi nya. Aku amt bsyukur kerana mereka lah kurniaan Mu kpd ku.

Ya Allah...
Aku juga tahu yg kurniaan Mu pd ibu bapa ku, cuma skadar diriku. Aku redha.. Wpon jrg ada tmpt utk ku bbicara, namun lain tlh Dikau sediakan buatku. Kau berikan ku teman2 yg istimewa - Sal, Irma, Ina, Kak Mas, Anim.. Mereka lah yg byk bersama ku saat ku jauh dr org tua ku. Mulia nya Kau kurniakan aty pd mereka, utk mjadi sahabat ku. Sudi menerimaku seadanya. Ssguhnye, Kau amat mmahami hamba Mu yg sorg ni.

Ya Allah...
Tatkala Kau jauhkan aku dpd sahabat2 ku yg mn 1 demi 1 berundur utk mgecap kebahagiaan msg2, Kau tdk lupa utk mgantikan mereka dgn adik2 IKRAM ku. Diriku sgt bahagia dgn ada nye mereka. Jiwaku tak pernah kosong dgn glak tawa, tangis hiba, gurau senda mereka. Syg yg Kau kurniakn pd ku utk menyayangi mereka tak pernah skali pon aku abaikan. Kami tlh Kau satukan utk jd sbuah kuarga yg ada batasan pgaulan nya tp tiada bpenghujung ukhuwahnya.

Ya Allah...
Rahmat yg Dikau turunkan pada ku ini tdk akn skali2 pernah ku lupe kan apatah lg takbur. Slagi Kau menyayangi hamba Mu ini, Kau berikanlah aku kekuatan utk mghadapi dugaan n rintangan.. Semoga akn ku temu juga sinar kebahagiaan d hujung pencarian. Jgn lah jadikan pencarian ku ini, tiada bpghujung..

Shazwani


CHIEF

8 comments:

  1. Akak, Hapy 25th Burfday.. huhu..
    Smoga apa yg akak impikan akan diperolehi, insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. Shaz...
    Mg ko bhgia hendknye n dilimpahi kash syg y berterusan...thankx for being my friend.....
    HEPI BESDAY MY TWINS...:-)

    ReplyDelete
  3. awk..
    hepi 25th besday..smg impian jd kenyataan..kte sentiasa doakan awk...

    ReplyDelete
  4. CHA: WIL TRY 2 GET MY DREAMS.. THANX SYG!!

    IRMA: AMIIIINN.. ISNYA'ALLAH.. THANX 4 BEING MY FRIEND TOO.. N MY TWIN..

    K.MAS: INSYA'ALLAH.. TIMA KACIH BYK2 KRN SNTSA DOAKAN ORG..

    ReplyDelete
  5. selamat hari lahir akak...
    xde ape yg istimewa yg dapat tuan dan yg lain bagi kat akak slain ucapan ini...
    harap akak dapat ape yg harapkan dan bak pesanan udin...
    semoga akak cepat kawin..hehehehe

    ReplyDelete
  6. TUAN: KAK XKISAH PON PE YG KAK DPT.. YG PENTING KEIKHLASAN ATY ORG YG BG TUU.. TP NYE, BAB KAHWIN SPT YG UDIN PESAN TU, MCM AGK SUSAH SKIT LAA.. BAK KATA TUAN DLM YM TD.. "MMG SAH2 LE LMBT LG. ORG SUH CARI YG ..... TP KAK P CARI YG ....." MMG TAK LA KANN.. HAHAHA.. MEMAHAMI JE TUAN NI YE.. HUHUHU..

    ReplyDelete
  7. kak shaz..hepi birthday..akak dah 25 yer..tahniah berjaya ke umur itu.hihi..semoga akak kekal ceria mcm selalu dan mendpat keredhaan sepanjang masa..amin..

    ReplyDelete
  8. THANX KAK CHAQ!! INSYA'ALLAH.. SMOGA KAK STILL CERIA MCM SLALU.. WEE~~

    ReplyDelete

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE