TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

Me MySeLf & I

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

18.8.11

18 RAMADHAN 1432H

Diam tak diam dah masok hari ke-18 umat Islam d Malaysia berada d bulan Ramadhan. Kejap je kan? Dah nak berlalu Ramadhan ini tanpa sebarang bicara. :( Alhamdulillah, wat masa ni, sume telah Allah permudahkan utk org spjang Ramadhan 1432H ni. :)

Hmm~ Ntah npe le ri ni org mmg sgt xde keje d opis or shud I say, I'm so in d mood of baking raya cookies, smpi org ley dok merapu2 cari recipes utk wat biskut la, nk masak pasta la, pe2 je lagi la~ =='

So in d end, I decided that I nak bawa Ba n Mak p buka puase d QBM. Dah mmg alang2 nk p sana beli Nokia C3 yg Afiq suh tlg belikan, so lebey baek org tros iftar situ. Ba n Mak pon stuju.

Lik je keje, org mandi pe sume, than tros kua. Misi mule2 p booking tmpt nye dulu. Ye la, takot penuh. Al-maklum laa.. Org Melayu skrg ni mmg dah pandai makan d luar dah. Hehehe.. Pastu misi mencari tpon C3 Afiq yg kata nye RM200. Jenuh pny mcari, pastu jmpa la. Rupe2 nye, bkn RM200 tp nye kne beli 1 pakej dulu yg bharga rautsan RM, baru le ley bli fon tu dgn harga RM188. ==' So org explain kat Afiq, n dia ckp xyah le..

Lps tu, org lak excited nk tgk NOKIA C2-03 yg org lak nak beli.. Sbb nye nak beli fon tu, sbb ley masok 2 simcard :) Lg lak byk benor function nye kcli xde WLAN, 3G je.. Yg lain hampir ada le sume nye~ ^_^ Dah penat melewar, kol 7pm cmtu p le cari restaurant yg org dah booking td.

~tempat org berbuka puase bsma family~

~my RESERVED table =='~

~the cutleries~

~my Mak~

~my Ba~

~the dippings: chilli sauce, tomato sauce, mayonaise~

~fried country mushrooms~

~kickin' shrimps~
[d coleslaw beneath the shrimps was excellent!!]

~creamy mushroom soup~

~something catchy~

~manhattan flaming seafood platter~


~my drink : *** Breeze~
[pe ntah name nye.. dah lupe~]

~burrrpppp.. Alhamdulillah...~

Alhamdulillah~ Lps makan ni, org tros mengah. Bygkanlah, dah lps mkn tu org dah xley nk minum air yg org order. Sadis tol!! Itu mbuktikan btapa mewah nye makanan mlm ni. Alhamdulillah.. Rezeki Allah.. :)

Org dah lame smpan impian ni.. One day, org nk bawa bliaw dtg mkn cni.. Untung sbb bliaw xbyk mkn, so org ley tlg habiskan!! Muahahaha~

Niway, lps makan org singgah POPULAR. Dlm pjlanan patah balik nk p cari Ba n Mak d Jusco, org nmpk 1 kdai phone ni.. Freshpoint name kedai nye.. Risik2 le ttg C2-03. Dia ckp RM320. Same mcm dlm newspaper ri tu. So org senyum2 n say thanx.. Tros kua..

~kedai tpon : Freshpoint~

P jmpa parents d Jusco sambil cter kat Ba ttg phone tu. Tp org xde duit mase tu. Coz td pun cucuk brpa je. Ba kata nak dahulukan duit. Pe lg, pluang jgn d lpaskan.. Tros patah balik ke kedai itu. N org kedai tu pon dah tau phone mana yg org nk. Tak perlu minta, dia trus kua kan utk Ba tgk. Yahoo!! Akhir nye org dpt gak phone tuu!!

~inilah phone nye~

Balik je umah, org tros je charge my new phone ni.. :) So hardly waiting to explore all d functions in d phone.. Nite2~ :)

CHIEF

No comments:

Post a Comment

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE