TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

16.1.12

INGATAN ITU DIKEMBALIKAN~

Dalam idop seharian kte, mcm2 cabaran yg tpaksa kte tempuhi. Kdg2 smpi tak tertanggung. Semesty nye juga tatkala dugaan itu dtg, aty kte akn tdetik "Dunia ni tak adil!! Nape dugaan ini harus menimpa sy??" Mesty ada kan yg ckp cmtu? Tipulah kalo ada yg kata dia tak pernah ckp cmtu.

To be frank, sy pon pernah gak terdetik mcm tu dlm aty. Tp memandangkan sy tau sy ni hamba Allah yg sgt Allah syg, sbb tu la Dia datangkan ujian cmtu kat sy. Org gak slalu ckp "Allah turunkan ujian n dugaan kat kte sbb dia syg sgt kat kte". Dia nk tgk smda kte ni terima dgn ucapan 'Alhamdulillah' atau pon menyalahkan Nya.

Hmm~ Sdg diri hebat dilanda dugaan yg pelbagai, minda sempat direhatkan dgn menonton "Hantu Kak Limah Balik Rumah". :) Dlm cter ni ada sorg bomoh Siam. Katanye kdp Husin "Jika kte igt kat dia, dia akn igt kat kte. Sbb tu dia dtg cari kte." Dat simply means, if kte asik teringat kat org yg dh xde d dunia ni, kte akn mcm slalu tbayang2 yg dia ada d sisi kte. Katanye la.. Tp itu mmg hakikat le..

And it is for real!!! Sebaik je watak tu ucapkan ayt tu, tros sy teringat kat bliaw!! OMG!! Tp Allah tu mmg sntsa mendengar rintihan aty hamba Nya. 3 hours after I watched that film, bliaw actually sent me a message!! It creeps me out though~ =='

Sy tau Allah sntsa cuba utk bantu sy dlm cara tsendiri. Tp itulah, tika sy dgn gigihnye utk melupakan, Allah hadirkan bliaw smule. Masok ini dah 4 kali dah~ Sy tabah!! Slame ni (dah hampir 2bulan gak le) sy xde pon msg bliaw. Sbb stp kali sy nk msg, naluri sy mesty kata "If kmu nak tgk dia bahagia, kmu xyah la msg bliaw. Kmu jgnlah ganggu idop bliaw. Biar la ukhuwah korg kekal smpi akhirat.".

N true enuff, I actually followed my instinct, to be strong for myself n to fold all memories with him deep inside my heart. I managed to do it until I received d msg last nite. Sy tol2 rase serba salah, kesian, tguris, sume pon ada.

Tp itulah, Allah sdg uji sy dgn cara cmni. Sy redha. Insya'Allah sy akn tabah n cekal. BETOL!! Sy sorg wanita yg SANGAT kuat. ^_^

"Ya Allah, ya Tuhan semesta alam. Jgn lah Kau bolak-balikkan aty ku ini Ya Allah. Ssguhnye aty ku ini hanya ingin taat kpd perintahMu. Aty ini juga ingin mencintaiMu. Tapi andai Kau beri ku peluang utk bercinta, cintakanlah ku kpd insan yg mencintaiMu lebih dpd diriku. Andai Kau telah takdirkan buatku utk menemuinya di Jannah Mu, diriku kan setia menunggu. Ya Allah, Kau kuatkanlah semangat ku & tabahkanlah aty ku utk menempuh ujian demi ujian yg Kau turunkan. Ku tak akn kenal erti idop andai tiada ujian dari Mu utk menyedarkan ku. Ameen~"

CHIEF
























No comments:

Post a Comment

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE