TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

31.3.09

H.I.D.U.P.

Hidup ni.. Tak seperti yang kte harapkan, kan? Tak semua nye indah.. Tak semua yg kita nak kte leh dapat.. Tapi yang sgt wat org pelik, pe yg org lain nak, pasti akan dpt diperoleh.. Walaupun dgn cara yg tak sepatutnye..

Kadang2 org rase mcm tak adil je hidup ni.. Tapi bila d'pk2 smula, tak rasional la org kata cmtu.. Ni semua ketentuan Allah.. Dia nak uji kte.. Dia nak uji iman kte.. Kesabaran kte.. Ni baru sikit je ujian yg Dia bg, dah mule mengeluh yg bukan2.

Ada masanye org t'pk gak.. Nape org ni susah sgt nak maju sdgkan kawan2 org sume nye berjaya. Org xdele berjaya mcm dorg. Adakah ini sebahagian daripada ujian Allah kat org? Org rase, ye.. Sbb ada kawan org pernah ckp.."Tak senang untuk senang, tak susah untuk susah." Memang sesungguhnye betul kata kawan org tu.. Hal nye tak jadi kat org. Tapi mmg sdg berlaku di sekeliling kte.

Andai kata masa dapat diputar semula, org nak baiki sume kesilapan yg org pernah wat dulu. Org nak ubah kegagalan menjadi kejayaan. Dan mungkin gak org leh ubah diri org yg bakal jadi Jurutera kepada Doktor. Tapi, tu sumenye hanya "KALAU"..

Sekarang ni, sume dah terjadi. Xde pe yg dapat diubah melainkan meneruskan hidup dan cuba merubah masa depan.. Menjadikannya lebih baik dpd yg kte harapkan.. Usaha tak menunggu kte di mana2. Kte yg kne mencari nye. Kejayaan gak tak dtg bgolek. Kte yg perlu mencari nye..

Jangan sia-siakan pe yg kte ada utk pe yg kte nak. Sbb pe yg kte ada tak akn menunggu dan apa yg kte nak hanya akan berlalu.

CHIEF

1 comment:

  1. setiap dari kite dah tertulis rezeki nya di mana. yg penting, kite ikhlas dalam setiap pekerjaan yang kite lakukan..tanggungjawab kite sgt berat, cekalkan hati, kuatkan semangat. =)

    ReplyDelete

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE