TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

13.4.09

SAYANG SERIBU KALI SAYANG

Sayang kte kat ssorang, mesti ada batasan. Sbb tak sume kasih sayang yg kte beri akan berbalas. Tak sume org tau nak hargai kasih sayang yg kte beri. Sedangkan dia tau yg sayang kte hanya kat dia. Namun, dia sanggup menyayangi org lain lebih dpd kte yg dah lama sayang kat dia.. Apakan daya, ini sume realiti kehidupan. Kte tak akan menghargai seseorang hinggalah dia terlepas dari genggaman, barulah kte akn merasai kehilangannya..

Begitulah kasih n sayang org kat adik2 IKRAM org. Sayang org kat adik2 org, xde tolok bandingnye. Dorg la duri, dorg la penawar sume suka duka org. Org xpernah rase bahagia sebegini. Walaupun family sentiasa menyokong, tp kasih sayang yg adik2 org berikan tiada penghujung.

Org sebenarnye terlalu bahagia ketika bersama adik2 IKRAM org. Yg dtg dari pelbagai negeri di Malaysia, dari pelbagai etnik, pelbagai bahasa, pelbagai latar belakang. Kami amat bahagia hidup sebagai sebuah keluarga. Walaupun keluarga kami ini tak pernah mempunyai emak n ayah, tp cukup le sekadar adik2, abang2 n kakak2 bersama. Dgn cara begitu, dah cukup untuk mengeratkan lg ukhuwah yg telah lebih 5 tahun terjalin.

Tapinye.. Org nak adik2 org tau 1 mende je.. Tak kira le, lepas2 ni, sejauh mane pun kita terpisah.. Selama mana pun kita tak bertemu.. Sedingin mana pun hubungan kita.. Kita tetap 1 keluarga bahagia. Jauh d mata, dekat d hati. Kak sayang adik2 kak. Tak pernah pun terlintas d ati kak nak sakiti hati, permainkan perasaan atau mengusik jiwa adik2 tersayang. Tapi andai sume itu pernah kak lakukan, setinggi2 kemaafan kak pohon agar dosa n khilaf kak kpd adk2 kak akn terhapus.

Kak harap, utuh persahabatan, erat perhubungan dan akrab persaudaraan kita akan kekal ke akhir waktu. Hanya takdir dan ketentuan Allah akan memisahkan kita.

To all my sisters n brothers of IKRAM.. There are no words good enough to describe all of you. Coz you are always near at my heart and our memories shall remain til death do us part..

CHIEF

No comments:

Post a Comment

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE