TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

Me MySeLf & I

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

7.10.11

ADIK-ADIK KU~

On d way to work every morning, I will tune in to HotFM. It's a routine thing.. Sbb nye org suke benor dengar panggilan hangit yg dorg wat dgn penuh kejam nye.. Hehehe..

So dlm kol 7am tu, akn ada short news. 1st topic was "4 Pelajar UiTM Maut".. Jantung org tros benti bdegup.. Darah mcm hilang sume scara tiba2. Xde niat skit pon, tp aty org mmg slalu cmtu. Kalo sbut je "UiTM", mesty org akn tringat kat adik2 org.

Mcm disentap je jantong ms tuu.. :'( Pastu full news nye kuar. Pelajar UiTM Machang yg kemalangan tuu.. Innalillah~ Takziah utk family dorg atas pemergian dorg. Ssguhnye Allah lg sygkan dorg.. Semoga mereka ditempatkan di kalangan org yg beriman. Al-Fatihah~

Org rase sgt lega.. Bkn sbb deme meninggal, tp sbb xde kne ngene dgn adk2 org. Tros kes tu wat org tringat yg adik2 org p event d Shah Alam baru2 ni. Dah le balik malam nye smule ke Penang. Sakit jiwa org nii.. Tak larat dah nak marah. Aty ni pny le riso spanjang ri rabu tuu.. Sampaikan mase org p keje ri rabu tu, habis dgn sume org pon org bad mood. Mcm nk telan2 je sape2 je yg dtg menyapa org. =='

Tp itulah.. Org ni pantang ada hal melibatkan adik2. Sure riso melanda dgn mbuak2. Sape tak syg adik2 oii... Wpon kami lain mak pak, lain tok nek, tp kami dah mcm sedara sedarah sedaging dah.. Cuma nye batasan kami tetap ada. :) Alhamdulillah..

Tak kre le pe pon deme nk ckp org ni.. Suke mbebel ke, suke bising ke, suke nyibok hal demem ke.. Xkisah le!! Yg penting my care towards them dah mcm kakak kandung. Kalo deme nak marah kat org sbb byk molot pon xpela.. Yg pasti org tau yg org syg kat adik2 org n tak nak mende2 yg tak elok tjadi kat deme. Itu je..

Kpd sume adik2 org, ketahuilah yg kakak korg ni sgt syg kat korg dah mcm adik sndri. Jgn korg igt kak ni rajin benor mbebel sbb tu hobby.. TIDAK!! Tp dats d way I show my protection towards u all.. Tu je yg kak ley wat coz tgn kak terikat.. Lain lah halnye kalo kpd adik2 muslimah.. Insya'Allah pjalanan kte bkn stkat d tmpt ptemuan kte je, tp harap2 smpi ke syurga Allah. Ameen~

CHIEF

No comments:

Post a Comment

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE