TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

19.4.09

BELENGGU..

Org tak tau le.. Sama ada org ni yg lampi atau insan d sana yg tak leh nak fahami org lain.. Setahu org, kami kawan2 dia dah sedaya upaya memberi kasih syg seboleh mungkin kat dia, tapi dia masih tak mahu akui semua tu. Dia buat seolah-olah kami ni tak pernah amik berat langsung n tak syg langsung kat dia.. Padahal kami la org yg paling amik berat kat dia kot..

Tak tau dah nak buat mcm mana smpi dia paham. Tau le dia anak bongsu dlm keluarga dia. Tapi nye, dlm keluarga ni dia dah jadi pertengahan, dah bukan bongsu dah. Jadinye, tolong paham n berubah. Tak perlu la rasanye nak kne dgr bebelan org baru la nk berubah. Org pun sbnrnye dah penat bebel. Bukan hobi org kot.. Tapi nye, if org tak bebel, makin menjadi2 lak perangai dia.. Geram sangat!!

Org sampai dah putus asa nak ubah insan d sana ni.. Org tak tau kat ne nak mule n tak tau cmne nak approach dia. Rase syg org kat dia dah makin menipis.. Kadang2 org terfikir gak, nape la org ditemukan dgn insan yg mcm dia? Adakah Allah nak uji kesabaran n ketabahan hati org? Mungkin gak.. Selama ni org bersahabat dgn insan2 yg senang dibawa berbincang.. Tapi skrg, org dikenalkan dgn sorg insan yg mmg susah nk dibentuk. Sampai 1 tahap, org dah fed-up dgn sikap dia. Hingga lah tahap org sgt la regret dipertemukan dgn dia..

Kejam sgt ke org ni?? Org pun tak nak kejam cmni, tp nye.. Ntah le.. Kesabaran org dah makin menipis. Seolah2, sume perlakuan org terhadap dia cuma mcm hembusan bayu ke kulit dia je.. Sekadar berlalu cmtu je. Skrg ni, insan d sana tu dah langsung tak contact org. Org pon tak tau d mana silapnye org.. Di mana tersasul nye org.. Hanya dia je ada jawapan kpd sume permasalahan yg berlaku ant kami.

Walaupun org dah tak nak terima dia dlm hidup org, tp org stil syg kat dia. Sbb dia dah pernah jd sbhgn dpd hidup org. Org akan kenang saat kami bersama2 smpi bila2. Walaupun 1 hari nnt, memori insan d sana bersama org akn terpadam begitu je dari kotak hati nye.. Org tak kisah.. Org redha andai ini sume ketentuan Allah kat org.

Andai benar2 tiada lagi jalan pendamaian buat kami berdua, diri ini pasrah. Org akan sentiasa mendoakan kebahagiaan dirinye.. Org bharap agar dirinye, suatu hari, akn tahu gak sape yg betul2 menyayangi dia sebagai teman, sahabat dan adik.. Tapi, semuanye diharapkan tidak terlambat.. Janganlah smpi pintu ati org tertutup rapat utk memaafkan dan menerima dia semula...

*****.. Fahamilah apa yg ingin org smpikan ini.. Andai dikau masih insan yg daku pernah kenal dahulu, kembali lah semula ke asal.. Diri ini sudi menerima mu walaupun pe yg terjadi.. Pulanglah sebelum semuanye terlambat..

CHIEF

2 comments:

  1. shazzy...gapo ni? sabo byk2 k. Allah bersama2 org yg sabar..peace =)

    ReplyDelete
  2. ALA MA.. KO BKN XKNL AKU NI.. TAU JE LA AKU, SUKE SGT EMO NI.. HAHAHA..

    ReplyDelete

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE