TERJEMAHAN AL-QURAN

QURAN TRANSLATION

sToRy Of My LiFe..

How my life goes.. People don't know the process n the flow. People always intend to misjudge me. I just don't understand why.. This is one of the ultimate reasons for me to share this blog with those who really need to get to know me better and would like to see the different view of life. All I have here is just to express what I could, from my experiences and things, people that I love. Looks rather simple, but trust me, it is very tough!! Venture down my words and nurture the good once out and save the undesired once, probably for a second opinion. Enjoy your readings!! CHIEF MAFIA

~ i LiKe ~

MY IKRAM JOURNEY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BLIAW IN MY LIFE~

Daisypath Friendship tickers

~ LEAVE UR TRACE ~

I'D LIKE 2 WELCOME EVERYONE 2 MY PAGE!! DO LEAVE UR TRACES HERE~ LUV U LOTS!!

8.3.13

ANGGOTA KESELAMATAN OH LAHAD DATU~

Inilah barisan kita
Yang ikhlas berjuang
Siap sedia berkorban
Untuk ibu pertiwi
Sebelum kita berjaya
Jangan harap kami pulang
Inilah sumpah pendekar kite
Menuju medan bakti
Andai kata kami gugur semua
Taburlah bunga di atas pusara
Kami mohon doa
Malaysia berjaya
Semboyan telah berbunyi
Menuju medan bakti

Sebaik sahaja pulang dari Kembara Mahasiswa 16 baru-baru ini, sy duduk melekat di depan kaca TV. Buletin Utama memaparkan kisah tuntutan 'Kiram' ke atas Sabah. Sy masih blur xtau pe yg sedang berlaku. Maklumlah.. Baru keluar hutan :P [ini dipetik dpd kata2 Iqbal ye~]

Apabila ditanya kpd ayah sy, dia menceritakan sume nye. Dan ada polis Malaysia yg terbunuh. Pada ketika itu 5 org. Tambahan pula dgn tohmahan "DRAMA" yg diutarakan oleh Tian Chua. = =" Tiba2 terus tengiang2 di telinga sy bunyi lagu di atas.. Airmata pun mula menitis..

Sy dapat bayangkan bagaimana pihak keluarga anggota polis yg tewas d medan tempur itu rasakan. Rase kehilangan.. Rase sakit.. Rase yg tak dapat digambarkan oleh jiwa. Org yg dah lama menempuh susah senang dgn kita, tiba2 sekelip mata sudah tiada lagi disisi kita. Memang pedih.. Sangat pedih!!

Lupakan sekejap isu politik, tapi lihatlah dari aspek keselamatan & kesejahteraan negara & rakyat. Perlukah setiap isu termasuk nyawa dipolitikkan wahai politikus? = =" Berfikirlah sejenak.. Andai kerabat anda sendiri yg tergolong sbg org medan tempur, adakah anda akn mempolitikkan nye juga?

Jadi berlakulah adil. Usah kerana mengikut tajamnye lidah kita menjadi tumpul akal. Jangan kerana mata terlalu peka hingga telinga menjadi pekak. Timbang tara kekalutan ini. Pasti akan ada jalan penyelesaian nye.

PDRM, TUDM & TLDM sanggup bergadai nyawa dan mengutamakan keselamatan rakyat berbanding diri sendiri. MENGAPA?? Kerana mereka tahu itu adalah TANGGUNGJAWAB yg sudah mereka ikat janjinya sejak berkecimpung dalam bidang tersebut. Oleh itu sbg rakyat biasa yg tidak sesekali pernah terlintas di aty utk menceburi bidang PERTAHANAN ini, semolek nya kita berdiam andai tiada ilmu dan berdebatlah andai berfakta.

Demi negara yang tercinta
Dicurahkan bakti penuh setia
Demi Raja yang disanjung tinggi
Kesetiaan tak berbelah bagi
Kepada pemimpin kepada rakyat
Khidmat diberi penuh taat
Sama bekerja sama berusaha 
Sedia berkhidmat untuk semua
Rela berkorban apa saja
Amanah bangsa tetap di jaga
Kami berikrar penuh setia
Untuk agama, bangsa dan negara

~PDRM~

~TLDM~

~TUDM~

CHIEF

1 comment:

  1. hai wani..baca tv3 memanglah itu jwpnnya..pakcik saya polis marin di perairan sabah tp skang dh xde polis marin yg mjaganya..kerajaan msia yg lupuskan..thats y penceroboh boleh lolos terus masuk dlm hutan..IC diberi kepada org sulu oleh mahadey pun salah satu punca knapa org sulu makin berani..sumenya untuk PRU yg dulu2..actually kes ni dh berlaku 12 Feb tapi kerajaan xbuat pape..last2 polis gugur jugak..lepas tu br nak amik tindakan..anggota keselamatan negara dan rakyat sabah jd mangsa...salah satu PRU13 dilewatkan kerana kes ni..yg terbaru, najib bagi tanah kepada sultan sulu sbb nak tutup kes ni..tp tak tahu la kesudahannya cmane..sbb kes ni negara tergadai..British memang satu hal la(dulu2)..tapi pemimpin jugak sama je..takde tindakan!...

    ReplyDelete

WHAT DO U HAVE TO SAY?? ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

HAPPY ME

D Sweet Moments Slideshow: Shazzy’s trip from Pulau Penang, Pinang, Malaysia to 9 cities , Kuala Lumpur, Kedah, Georgetown, Batu Ferringhi, Shah Alam, Ipoh, Sungai Petani and Butterworth was created by TripAdvisor. See another Malaysia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

MY HAPPINESS

MY JOURNEY 4 KNOWLEDGE

EXTENDED GRATITUDE TO AMIN@AWE & KHAIRI NAIRFAN@UDIN FOR SHARING A FEW PHOTOS HERE.. (",)

MY MEMORIEZ

COURTESY OF NURUL AMIN@AWE